Image

Мова кіно як спосіб вираження трагічної долі киримли

Навчальний заклад: Ліцей «Білоцерківський колегіум» Білоцерківської міської ради Київської області

Автор: Пастушенко Софія Юріївна

Відділення: Літературознавство, фольклористика та мистецтвознавство

Секція: Кримськотатарська гуманітаристика

Область: Київська

Опис:

Дослідницьку роботу присвячено аналізу творчості кримськотатарських режисерів, які висвітлюють трагічні обставини історії народу киримли в короткометражних та повнометражних кінострічках. Особлива увага приділяється виразним засобам кінематографу, що визначають стилістичні та культурні особливості фільмів, а також прийомам, які визначають характер творчої манери режисерів. Проаналізовано фільми, які висвітлюють історію киримли від часу депортації («Хайтарма» Ахтема Сейтаблаєва) до періоду після окупації Криму у 2014 (серіал «Imtian», трилогія «Кримські історії» та повнометражний фільм «Додому» Нарімана Алієва). Виявлено, що в короткометражних фільмах наявні спільні художні прийоми та тематика, розкриваються проблеми киримли в сучасному світі на прикладі історій окремих особистостей. У повнометражних фільмах акцент зроблено на питаннях депортації, історичної пам’яті, проблемах збереження культури та народу загалом та в умовах окупації півострова після 2014 року. Поява та поширення фільмів, які розповідають про культуру і життя корінних народів та національних меншин, є надзвичайно важливими в період боротьби за українську державу, адже взаємоповага і єдність перед обличчям спільного ворога є запорукою перемоги політичної нації українців, яка складається із полінаціонального суспільства, що століттями проживає на теренах нашої держави.